Back To Top

Znajdź Partnera ZEISS

Kategoria

Okulary dla pilotów - idealne widzenie wysoko ponad chmurami

Niezależnie od tego, czy jest zawodowcem czy amatorem, każdy pilot potrzebuje okularów ,które pozwolą widzieć wyraźnie, nawet w ekstremalnych warunkach oświetleniowych i pogodowych.

Okulary dla pilotów mają do wykonania trudne zadanie: w żadnych innych sytuacjach soczewki nie muszą być tak idealnie dopasowane i spersonalizowane. Muszą się bowiem czasami sprawdzić przy ograniczonym zakresie widoczności i w trudnych warunkach. Dla pilotów amatorów oraz profesjonalnych żeglarzy, lotniarzy, paralotniarzy i pilotów: LEPSZE WIDZENIE przedstawia idealne okulary.

Okulary dla pilotów - idealne widzenie wysoko ponad chmurami

Piloci potrzebują okularów, które gwarantują dobre widzenie, zarówno na daleką jak i bliską odległość. Nie jest to łatwe zadanie, jako że warunki ponad chmurami ,zarówno oświetlenia jak i widoczności są czasami ekstremalne i mogą zmienić się w każdej chwili. Piloci muszą zawsze dobrze widzieć wszystkie obiekty, a jednocześnie muszą odczytać detale takie jak wskazania przyrządów oraz poprawnie postrzegać kolory, aby móc wyraźnie zrozumieć wszystkie sygnały.

Okulary idealne dla pilotów: soczewki barwione z technologią Skylet® ZEISS

Dla okularów przeciwsłonecznych firma ZEISS opracowała specjalną technologię -Skylet® gwarantującą idealne widzenie na każdej wysokości i w każdych warunkach oświetleniowych, zarówno pilotom amatorom, jak i pilotom zawodowym. Okulary przeciwsłoneczne Skylet® zapewniają 100% ochronę przed promieniowaniem UV, redukują przeszkadzające oślepiające błyski oraz podwyższają kontrast widzenia w ekstremalnych warunkach oświetleniowych. Zapewnia to nie tylko komfort lecz również bezpieczeństwo.

Jedna z opcji, szczególnie odpowiednia dla pilotów, to wariant „fun” barwienia Skylet®: Skylet® fun z 70% redukcją światła to soczewki z estetycznym pomarańczowo-brązowym zabarwieniem. Soczewki te pozwalają uzyskać największy osiągalny kontrast widzenia kolorów w warunkach średniego oświetlenia - co jest idealne przy rozproszonym świetle.

 

 

Trzy barwy Skylet® podnoszące kontrast:

Dla osób preferujących ciemniejsze zabarwienie zalecamy wariant „road”, oferujący 80% barwienia, w estetycznym brązowym kolorze. Są to jednak najciemniejsze okulary jakie powinni nosić piloci, jako że ciemniejsze mogłyby pogorszyć u nich zdolności rozróżniania kolorów. W związku z tym Niemiecki Federalny Urząd ds. Lotnictwa zaleca używanie soczewekw stopniu barwienia nieprzekraczającym 85%.

Ważne: dlaczego piloci powinni w swoich okularach unikać filtrów polaryzacyjnych

Okulary przeciwsłoneczne lub soczewki okularowe z filtrami polaryzacyjnymi nie są odpowiednie dla pilotów. W innej sytuacji filtry te zapewniają ochronę przed oślepieniem, jednak powinny być unikane przez pilotów, jako że specjalna struktura szyb w samolotach w połączeniu z soczewkami polaryzacyjnymi może tylko pogorszyć widzenie pilota, a czasami nawet uniemożliwić mu zauważenie niektórych sygnałów. Ponadto wyświetlacze LCD (przyrządy, urządzenia nawigacyjne, itd.) mogą być niemożliwe do odczytania lub postrzegane jako czarne powierzchnie.

Również dla pilotów: Soczewki barwione gradalnie ZEISS

Podczas wybierania okularów dla siebie, piloci powinni zawsze wybierać podstawowe barwienia soczewek (Państwa optyk-okulista ZEISS chętnie udzieli porady w zakresie szerokiego wachlarza opcji do wyboru). Soczewki przeciwsłoneczne Skylet® firmy ZEISS są zaprojektowane specjalnie dla sytuacji w których ważna jest zwiększona ochrona przed promieniowaniem UV i oślepiającym światłem, a także podwyższony kontrast widzenia. W tym przypadku „wysokokontrastowe” oznacza umożliwiające lepsze rozróżnianie kolorów, tak aby zielona łąka w oddali była wyraźnie - i bez wątpliwości - postrzegana jako zielona. Umożliwia to ponadto pilotom lepsze „odczytywanie” warunków pogodowych, szczególnie zmian w chmurach.

Wiele okularów przeciwsłonecznych lub okularów z barwionymi soczewkami korekcyjnymi, które odfiltrowują głównie niebieską część widma światła, ma negatywny wpływ na postrzeganie tego koloru. Dlatego też organy takie, jak Niemiecki Federalny Urząd ds. Lotnictwa wyraźnie odradzają używanie takich soczewek pilotom. Soczewki ZEISS barwione gradalnie są dostosowane do użytkowania w samolotach. Przykładowo, górna część soczewki może zostać zabarwiona na kolor ciemnobrązowy, a ich dolna część na jaśniejszy kolor brązowy co ułatwia odczytywanie wskazań przyrządów w kokpicie. Soczewki ZEISS z optymalną redukcją światła, neutralną paletą barwień oraz 100% ochroną przed promieniowaniem UV spełniają surowe wymagania ustanawiane dla profesjonalnych pilotów

Na marginesie: piloci powinni unikać także soczewek samoprzyciemniających się. Soczewki samoprzyciemniające się zawsze potrzebują kilku sekund na dostosowanie się do zmian pod wpływem promieniowania UV

Bezpieczeństwo i komfortowe widzenie dzięki soczewkom progresywnym z technologią EyeFit

Prędzej czy później problem ten dopada większość pilotów noszących okulary - przestają oni widzieć obiekty w oddali i te w bliskiej odległości z taką samą ostrością. Dla pilotów stanowi to coś więcej niż dyskomfort – stanowi to potencjalne zagrożenie. Soczewki progresywne z technologią EyeFit firmy ZEISS zostały przetestowane przez pilotów lotniczych. Są one zaprojektowane tak, aby idealnie pasować do wymagań użytkownika - jak garnitur szyty na miarę. Zapewniają pilotom ostre widzenie zarówno w przypadku obiektów w oddali (wież i innych samolotów) jak i tych pobliskich (np. przyrządy i wyświetlacze w kokpicie). W połączeniu z barwieniem Skylet® stanowią one idealne okulary dla pilotów.

Co ma znaczenie przy wyborze oprawek okularowych?

Istotne jest osłonięcie oczu z każdej strony. Oprawki okularowe, które sprawdzają się w przypadku pilotów, obejmują oprawki typu „wrap around” z soczewkami o wyższej krzywiźnie bazowej: mają one większą panoramę ,aby skutecznie blokować rozpraszające odbite światło, które może dotrzeć do użytkownika z boku lub od tyłu. Podstawowa zasada jest taka, że oprawki okularowe dla pilotów powinny być wygodne do noszenia przez długi czas i nie uciskać głowy. To łatwe, jeśli przestrzega się kilku zasad.

Wskazówka: jeśli zabiorą Państwo ze sobą do optyka swoje słuchawki, będzie on w stanie uwzględnić ich rozmiar przy wyborze oprawek okularowych. Jeżeli chcą Państwo się upewnić na 100%, proszę zapytać, czy jest możliwość wypożyczenia oprawek w celu ich przetestowania. Optyk-okulista ZEISS z chęcią pomoże Państwu w tej sprawie.

Na marginesie:

wielu pilotów uzupełnia swoje soczewki wysoce zaawansowaną powłoką na soczewkach, taką jak np. DuraVision® Platinum firmy ZEISS, aby ochronić je przed zarysowaniami oraz innymi uszkodzeniami, które może spowodować otoczenie. Więcej informacji...

 

Image: i.stockphoto.com © Stacey Newman

Powiązane artykuły

Okulary do sportów wodnych
Zobacz świat w żywych kolorach!
Idealne widzenie podczas jazdy na rowerze: jakie soczewki są najlepsze dla rowerzystów?
Dlaczego warto mieć drugą parę okularów
Soczewki odpowiednie dla motocyklistów oraz kierowców samochodów z otwieranym dachem
 

Na naszej stronie internetowej stosujemy pliki cookie. Pliki cookie są małymi plikami tekstowymi, które są zapisywane przez strony internetowe na komputerze użytkownika. Pliki cookie powszechnie stosowane i pomagają w optymalnym wyświetlaniu stron i ich doskonaleniu. Korzystając z naszych stron użytkownik wyraża na to zgodę. więcej

OK