Maksymalna wydajność pomiarów

Napęd liniowy

Instrumenty do pomiaru konturu i powierzchni wyposażone w opatentowany napęd liniowy w osi X. Podobnie jak w przypadku lewitacji magnetycznej, rotor silnika napędu unosi się w polu magnetycznym bez stykania się z innymi elementami maszyny. W porównaniu do tradycyjnych napędów z przekładnią i wrzecionem napędy liniowe są szybsze, precyzyjniejsze i nie zużywają się.

Napęd liniowy

Napęd liniowy – precyzyjniejsze pomiary

Łatwo jest zwiększyć rozdzielczość samej głowicy pomiarowej. Jednak poprawa wyłącznie rozdzielczości nie przełoży się na jakość pomiaru, jeśli nie będzie jej towarzyszyć optymalizacja konstrukcji i napędu przesuwającego głowicę. Standardowe napędy składają się z wrzeciona, silnika i enkodera liniowego. Charakteryzują się one pewnym luzem, który ma negatywny wpływ na pomiar za każdym razem, gdy system rusza lub hamuje, jak również w ruchu posuwisto-zwrotnym niezbędnym do analizy topograficznej 3D. Konstrukcja napędów liniowych gwarantuje brak luzów. To pozwala uzyskać wysoką prędkość pomiaru – idealną w przypadku ruchu postępowo-zwrotnego podczas pomiaru topografii 3D. W porównaniu do innych systemów przesuw (dobieg / wybieg) przed rozpoczęciem pomiaru można ograniczyć nawet o 60%, co w przypadku wąskich zakresów tolerancji przekłada się na ogromne korzyści, nawet jeśli pomiar odbywa się na najmniejszej możliwej odległości. Wolny od luzu napęd liniowy umożliwia także bardzo precyzyjne pozycjonowanie – również niezbędne w przypadku pomiarów topografii.

Siedmiokrotnie szybsze niż napędy wrzecionowe

Opatentowany napęd liniowy umożliwia pomiar z prędkością 0,02–20 mm/s. W przypadku pomiarów topografii maszyna SURFCOM wykonuje pomiar do siedmiu razy szybciej niż systemy z napędem wrzecionowym. To pozwala zwiększyć przepustowość stanowiska pomiarowego i ogranicza ryzyko wpływu zmiennych,  np. temperatury, na wyniki pomiaru.

Pomiary bez tarcia o podwyższonej precyzji

Napęd liniowy nie generuje drgań: rotor napędu unosi się w polu magnetycznym bez dotykania jakiegokolwiek elementu i bez tarcia. Napęd liniowy pozwala uzyskać najlepsze w swojej klasie wartości resztkowe Rz0 na poziomie poniżej 10 nm.Tarcie powoduje zużywanie się części. Brak tarcia w napędzie liniowym oznacza, że nie zużywa on się i że nie wymaga wrzecion ani kół zębatych. Dzięki temu można zapomnieć o uszkodzeniach wrzecion czy wysokich kosztach konserwacji.

Na naszej stronie internetowej stosujemy pliki cookie. Pliki cookie są małymi plikami tekstowymi, które są zapisywane przez strony internetowe na komputerze użytkownika. Pliki cookie powszechnie stosowane i pomagają w optymalnym wyświetlaniu stron i ich doskonaleniu. Korzystając z naszych stron użytkownik wyraża na to zgodę. więcej