Zakup okularów jest w obecnym czasie jak doznania cyfrowe –

rozmowa z firmą FRAMEPUNK

Sprawdź profil swojego wzroku!

Zakup okularów jest w obecnym czasie jak doznania cyfrowe –
rozmowa z firmą FRAMEPUNK

W obecnych czasach technologie cyfrowe stały się nieodzowną częścią nauki i poznawania nowych rzeczy. Spotkaliśmy się z Andreasem Ketzlarem z firmy FRAMEPUNK, optykiem i pasjonatem urządzeń cyfrowych, aby porozmawiać o zmianach w naszych nawykach związanych ze wzrokiem.

Współczesny świat stawia na cyfryzację, a my często korzystamy z urządzeń cyfrowych przez wiele godzin każdego dnia. Ta tendencja przyniosła wiele nowych możliwości, także dla branży optycznej. Do czego wykorzystuje się cyfrowe narzędzia w trakcie konsultacji? I jak optycy stosują je w codziennej pracy? Spotkaliśmy się z Andreasem Ketzlarem z FRAMEPUNK w Berlinie, aby porozmawiać o sposobach korzystania z cyfrowych mediów.

Działający w Berlinie salon FRAMEPUNK produkuje niepowtarzalne okulary. Oprócz tradycyjnych oprawek zakład wykonuje personalizowane projekty wytwarzane w technologii druku 3D.

Ale to nie wszystko: FRAMEPUNK korzysta także z licznych aplikacji cyfrowych. Oferowanie klientom całkiem nowego doświadczenia wiąże się jednocześnie z nowymi wyzwaniami, z którymi muszą zmierzyć się optycy.

Yutaro Fujiyama (projektant okularów) i Andreas Ketzlar (optyk) z FRAMEPUNK
Yutaro Fujiyama (projektant okularów) i Andreas Ketzlar (optyk) z FRAMEPUNK

Z jakich aspektów cyfryzacji korzystacie? Jakich cyfrowych narzędzi, usług i aplikacji używacie?

Już od pierwszej konsultacji z klientem gromadzimy wszystkie dane w formacie cyfrowym, co ułatwia nam cały proces. Korzystamy także z aplikacji ZEISS o nazwie i.demo®, która ułatwia przedstawienie pacjentom dostępnych soczewek. Natomiast w życiu prywatnym korzystam z aplikacji do gotowania, oglądania piłki nożnej i słuchania muzyki.

Jak w ostatnim czasie cyfrowa technologia pomogła Ci nauczyć się czegoś nowego?

Niedawno obejrzałem samouczek do programu, którego używamy do tworzenia okularów 3D i wizualizowania ich przed produkcją. Pozwala on nawet wyświetlić faktyczną teksturę projektowanych okularów, dzięki czemu pacjenci mogą łatwiej wyobrazić sobie efekt końcowy.

Wzrok determinuje 90% naszych decyzji.

Jak ważną rolę Twoim zdaniem odgrywa wzrok w nauce?

Każdy z nas ma inny styl uczenia się, a sposób przetwarzania i przechowywania informacji jest kwestią indywidualną. Niemniej jednak wyraźne, komfortowe widzenie jest warunkiem koniecznym do nauki. Ja osobiście najchętniej uczę się wzrokowo. W pracy każdego dnia zauważam, jak ważne jest wykorzystanie mediów wizualnych do wyjaśniania różnych kwestii naszym pacjentom.

Przed jakimi wyzwaniami stają nasze oczy, biorąc pod uwagę codzienne korzystanie z urządzeń cyfrowych?

Często nasze oczy patrzą przez wiele godzin w przedmioty znajdujące się w określonej, niezmiennej odległości. Przypomina to siedzenie w bezruchu w jednej pozycji. Podobnie jak nasze ciała, które są stworzone do ruchu w ciągu dnia, tak i nasze oczy powinny skupiać się na różnych odległościach. Właśnie dlatego powinniśmy przenosić wzrok na inne przedmioty, gdy tylko to możliwe.

Jakie środki zapobiegawcze możemy stosować, aby nie nadwyrężać oczu w kontakcie z urządzeniami cyfrowymi?

Możliwe jest produkowanie specjalnych soczewek okularowych dopasowanych do każdej sytuacji. Przypomina to trochę kupowanie butów do wybranej dyscypliny sportu. Analogicznie, do różnych form aktywności i potrzeb można dopasować soczewki okularowe i kontaktowe.

Mój profil widzenia

Określ Twoje zwyczaje i poznaj osobiste rozwiązanie w zakresie soczewek.

„Mój profil widzenia firmy ZEISS” określa wyzwania, jakie stawiasz przed swoimi oczami w nowoczesnym świecie. Na koniec dowiesz się, bezpłatnie i bez żadnych zobowiązań, które rozwiązanie w zakresie soczewek firmy ZEISS najlepiej odpowiada Twoim potrzebom i zwyczajom.

Dowiedz się więcej o cyfrowym stylu życia i jego wyzwaniach

Edukacja staje się coraz bardziej cyfrowa. Mamy niemal nieograniczony dostęp do wiedzy. Jakie wyzwania stawia przed nami dygitalizacja w kontekście zachowań wizualnych?

Szczegóły

Zawsze i wszędzie – dzięki dygitalizacji.

Szczegóły

Spersonalizowana porada: znajdź najbliższego optyka ZEISS.

Okulary mają proste zadanie: mają zapewnić użytkownikowi jak najlepsze widzenie. W praktyce wymaga to zaawansowanych technologii, doświadczenia oraz optyka, który poświęci pacjentom odpowiednio dużo czasu. Tylko za sprawą bogatej wiedzy oraz kompleksowej konsultacji można opracować indywidualnie dobrane rozwiązanie, które zadowoli Cię na długie lata. Znajdź optyka ZEISS w swojej okolicy...

Znajdź optyka ZEISS

Udostępnij tę stronę

Na naszej stronie internetowej stosujemy pliki cookie. Pliki cookie są małymi plikami tekstowymi, które są zapisywane przez strony internetowe na komputerze użytkownika. Pliki cookie powszechnie stosowane i pomagają w optymalnym wyświetlaniu stron i ich doskonaleniu. Korzystając z naszych stron użytkownik wyraża na to zgodę. więcej