O ZEISS

ZEISS jest wiodącym, międzynarodowym przedsiębiorstwem działającym w branży przemysłu optycznego oraz optoelektronicznego. W poprzednim roku finansowym Grupa ZEISS wygenerowała roczny przychód na poziomie ponad 6,4 bilionów euro w czterech segmentach działalności: technologii produkcji półprzewodników, badań i jakości, technologii medycznej oraz produktów konsumenckich (stan na dzień 30 września 2019 r.).

Dla swoich klientów ZEISS opracowuje, wytwarza oraz dystrybuuje innowacyjne rozwiązania do metrologii przemysłowej i zapewniania jakości, rozwiązania mikroskopowe dla branży biologicznej i badań materiałowych, a także rozwiązania dla technologii medycznej, służące do diagnozowania i leczenia w dziedzinie okulistyki i mikrochirurgii. Marka ZEISS jest także światowym liderem optyki litograficznej, wykorzystywanej w branży układów scalonych do produkcji części półprzewodników. Zauważalny jest globalny popyt na nowatorskie produkty marki ZEISS, takie jak soczewki okularowe, soczewki fotograficzne oraz lornetki.

Portfolio firmy odzwierciedla prognozowane obszary rozwoju, np. digitalizację, opiekę zdrowotną i inteligentną produkcję. Dzięki swojej sile marka ZEISS kształtuje przyszłość technologii i nieustannie dostarcza zaawansowane rozwiązania w branży optycznej i dziedzinach pokrewnych. Poważne i zrównoważone inwestycje firmy w badania i rozwój stanowią klucz do sukcesu i nieustannej ekspansji technologii ZEISS, a także zachowania pozycji lidera na rynku.

Firma ZEISS zatrudnia około 31 000 pracowników w niemal 50 krajach na całym świecie. Posiada około 60 oddziałów sprzedaży i usług, a także 30 zakładów produkcyjnych oraz 25 ośrodków badawczych. Siedziba założonego w 1846 roku w Jenie przedsiębiorstwa mieści się w Oberkochen (Niemcy). Fundacja im. Carla Zeissa – jedna z największych fundacji w Niemczech, skupiająca się na promocji nauki – jest jedynym właścicielem spółki Carl Zeiss AG.

ZEISS Vision Care

Vision Care jest jednym z czołowych światowych producentów soczewek okularowych i przyrządów okulistycznych. Ten obszar należy do segmentu rynków konsumenckich i skupia się na opracowaniu i wytwarzaniu produktów dla całego łańcucha wartości soczewek okularowych, które są rozprowadzane na całym świecie pod marką ZEISS.

Polityka ZEISS

The ZEISS Policy describes the understanding of ZEISS on the following core topics:

  • the ZEISS brand, products & customer satisfaction
  • employees, health and safety &
  • compliance & social responsibility
  • external relationships, partners & suppliers
  • environmental protection & energy efficiency
  • continuous improvement processes & setting goals

Compliance is an essential component that guides all of our business-related actions and behavior.