Assembly by virtualization
Wyzwanie
Podczas montażu indywidualne wyprodukowane części są analizowane i łączone w zespoły lub kompletny produkt. W przemyśle motoryzacyjnym, na przykład, często stosuje się w tym celu złożone uchwyty mocujące, takie jak master jig i cubing.
Analiza podczas montażu zazwyczaj pozwala sprawdzić:
- Jak dobrze dopasowane są do siebie różne części z produkcji. Wskazuje to, czy można je złożyć bez żadnych problemów.
- W jakim stopniu pojedyncza część z produkcji (rzeczywista) pasuje do modelu CAD (nominalnego) sytuacji montażowej. To ponownie wskazuje, czy proces produkcyjny jest pod kontrolą lub czy części z różnych źródeł mogą być montowane.
- Podczas konwencjonalnych analiz złożenia pojedyncze części są utrzymywane w wymaganej pozycji za pomocą uchwytów, a następnie mierzone. Mocowania stosowane w przemyśle motoryzacyjnym, takie jak master jig i cubing, wymagają doświadczenia i wiedzy eksperckiej. Są one również kosztowne.
Rozwiązanie
Thanks to the ATOS system, these physical fixtures are no longer necessary: The user scans all single parts of the assembly separately and entirely in 3D. The models generated from these measurements can be automatically placed at the right position in a global coordinate system with the ZEISS INSPECT Software. Then they can be virtually aligned. In this way, the virtual assembly can be realized.
This virtual assembly can be analyzed in many ways. Important questions for this are:
- Are the functional dimensions of the parts correct?
- Are gap sizes and flush of the assembly correct?
- Does the optical image of the assembly meet the requirements?
The user can compare every produced part with other real parts and with the CAD model. This comparison ensures that the parts can be assembled without having to rework them. It also ensures that every part can be exchanged in the assembly. This means that parts produced on other production sites or parts from different suppliers can be assembled as well.