- Produkty
- Systemy
- Głowice pomiarowe
- Oprogramowanie
- Akcesoria
Kontrola jakości w produkcji i wulkanizacji opon
ZEISS INTACT

Ekonomiczna, efektywna i wysoce precyzyjna kontrola jakości
ZEISS INTACT to grupa systemów firmy ZEISS Optotechnik, która słynie z innowacyjnej technologii opracowanej do nieniszczących badań opon.
ZEISS INTACT
AtutyTechnologia szerografii umożliwia skuteczne wykrywanie odkształceń materiału w skali mikronowej. Zapewnia to wysoką precyzję w kontroli jakości (nowych opon, jak i samej osnowy), a tym samym maksymalne i wydajne wykorzystania zasobów.
Kontrola szerokiej gamy typów opon
Systemy ZEISS INTACT są wykorzystywane przez największe firmy na całym świecie do kontroli różnych typów opon, np. do samochodów osobowych (PCR), furgonetek, ciężarówek i autobusów (LT/TBR), samolotów i motocykli.
Obiektywna i skuteczna kontrola jakości opon
Systemy ZEISS INTACT zaprojektowano z myślą o obniżeniu kosztów w procesach produkcyjnych oraz zrównoważonym wykorzystaniu surowców, czym potwierdzają swoją wartość w wielu zastosowaniach na całym świecie.
Systemy łatwe w użyciu
Łatwe w użyciu systemy ZEISS INTACT można optymalnie dostosować do konkretnego środowiska produkcyjnego – nasi klienci odnoszą korzyści wynikające ze szczególnie wydajnego, a tym samym oszczędnego przebiegu pracy.
Zalety ekonomiczne
ZEISS INTACT umożliwia zastosowanie odpowiednich form w procesie bieżnikowania. W ten sposób przedsiębiorstwa zajmujące się bieżnikowaniem ponoszą niższe koszty produkcji i odnotowują mniejszą liczbę reklamacji.
Powtarzalne wyniki
Systemy kontroli ZEISS INTACT wykrywają nawet najmniejsze defekty opon, zapewniając szybkie, przejrzyste i powtarzalne wyniki. Wiarygodność i łatwa klasyfikacja wyników testów w oparciu o najnowsze technologie wyznaczają standardy w zakresie precyzyjnej kontroli jakości i dostarczają informacji dotyczących zarządzania, umożliwiając znaczne podniesienie jakości i wydajności produktu.

Systemy ZEISS INTACT, dzięki swoim głównym zaletom jak krótki czas pomiaru, łatwa obsługa, automatyczne programy oceny i inteligentne systemy obsługi opon, zapewniają obiektywną i efektywną kontrolę jakości opon.

W szczególności w wulkanizacji opon systemy ZEISS INTACT przyczyniają się do poprawy i utrzymania wysokiej jakości produktów w różnych branżach, szczególnie w sektorach, w których bezpieczeństwo odgrywa szczególnie istotną rolę, np. motoryzacji, produkcji opon czy lotnictwie.

Wykrywanie usterek
Wczesne i dokładne wykrywanie niedoskonałości podczas procesu produkcyjnego ma zasadnicze znaczenie dla utrzymania wysokich standardów jakości oraz zwiększenia wydajności i rentowności. Systemy szerografii ZEISS INTACT pozwalają wykrywać uszkodzenie, np. spowodowane przez:
- Wymiana surowców / zmiana mieszanki gumy
- Negatywne oddziaływania wykraczające poza dobrze kontrolowany proces produkcyjny (np. przedmioty obce)
- Zmiany temperatury utwardzania lub czasu utwardzania; problemy spowodowane nieprawidłowym działaniem pras
- Zmiany związane z konstrukcją bieżnika lub formy
- Modyfikacje produktu; opracowywanie nowych opon; produkcja seryjna
Parametry techniczne ZEISS INTACT
|
ZEISS INTACT 1200-1 |
ZEISS INTACT 1200-2 |
ZEISS INTACT 1200-4 |
Głowice pomiarowe |
1 (opcja: 2) |
2 |
4 |
Wydajność pomiarów |
Pomiar od stopki do stopki: 9 opon/godzinę Pomiar od barku do barku: 30 opon/godzinę |
Pomiar od stopki do stopki: 18 opon/godzinę Pomiar od barku do barku: 60 opon/godzinę |
Pomiar od stopki do stopki: 31 opon/godzinę Pomiar od barku do barku: 100 opon/godzinę |
Rozmiary opon |
13" ID do 1230 mm OD (ukośnie lub promieniście) |
13" ID do 1230 mm OD (ukośnie lub promieniście) |
13" ID do 1230 mm OD (ukośnie lub promieniście) |
Szerokość opony |
Maks. 500 mm |
Maks. 500 mm |
Maks. 500 mm |
Wielkość usterki |
1 mm lub więcej |
1 mm lub więcej |
1 mm lub więcej |
Typ usterki |
Rozwarstwienie w obszarze bieżnika, barku, stopki i ściany bocznej |
Rozwarstwienie w obszarze bieżnika, barku, stopki i ściany bocznej |
Rozwarstwienie w obszarze bieżnika, barku, stopki i ściany bocznej |
|
ZEISS INTACT 1600 |
|
|
Głowice pomiarowe |
1 / 2 |
|
|
Wydajność pomiarów |
Pomiar od stopki do stopki: 8/16 opon/godzinę Pomiar od barku do barku: 27 / 57 opon/godzinę |
|
|
Rozmiary opon |
13" ID; (ukośnie lub promieniście) od 500 do 1600 mm OD 8" ID; (ukośnie lub promieniście) od 450 mm lub więcej OD |
|
|
Szerokość opony |
Maks. 600 mm |
|
|
Wielkość usterki |
1 mm lub więcej |
|
|
Typ usterki |
Rozwarstwienie w obszarze bieżnika, barku, stopki i ściany bocznej |
|
|