Wśród wielu trendów współczesnego świata warto wspomnieć o szybkich zmianach w branży mody. Oprawki okularowe nie pozostają w tyle za modą - ciągle pojawiają się nowe style, kształty i rozmiary.
Ludzkie oko jeszcze nigdy nie stało przed tak dużymi wyzwaniami
Badania wykazały, że większość konsumentów najpierw wybiera oprawkę, a dopiero później soczewki. Niestety nie wszystkie soczewki progresywne pasują do każdej oprawki. Efektem jest ograniczony wybór oprawek albo gorsza jakość widzenia. Połowa użytkowników soczewek progresywnych skarży się na ograniczony wybór oprawek.* W pogoni za modą klienci częściej wymieniają oprawki: małe na duże i odwrotnie. Użytkownicy muszą przyzwyczaić się do nowego sposobu patrzenia, utrwalonego przy poprzednich okularach, za każdym razem, gdy kupują oprawki o nowym kształcie lub rozmiarze. Należy to uwzględnić przy doborze soczewek progresywnych.
* Zewnętrze badanie rynku obejmujące 1000 użytkowników soczewek progresywnych z Niemiec i USA (2014)