Soczewki DriveSafe ZEISS.

Jedna para okularów do codziennego użytku i bezpieczniejszej jazdy.

Wiele osób czuje się niepewnie i niekomfortowo podczas prowadzenia samochodu, zwłaszcza w warunkach słabego oświetlenia i niepogody, na przykład podczas deszczu, mgły oraz jazdy o zmroku i nocą. Statystycznie 83% użytkowników okularów* prowadzi samochód. Nawet krótka jazda samochodem może być dużym wyzwaniem, zatem dobre widzenie jest kluczem do bezpieczeństwa.

Soczewki ZEISS DriveSafe to całkiem nowa kategoria produktów do codziennego użytku. Zostały stworzone na potrzeby kierowców, którzy chcą się czuć pewniej i bezpieczniej podczas prowadzenia pojazdu w okularach używanych na co dzień.

Soczewki DriveSafe ZEISS są dostępne w wersji jednoogniskowej i progresywnej.

* Źródło: Badania rynku obejmujące optyków, okulistów i konsumentów z USA i Niemiec / sierpień 2013

Firma ZEISS opracowała soczewkę do codziennego użytku, której 3-elementowa konstrukcja zapewnia większy komfort i bezpieczeństwo w trakcie prowadzenia pojazdu.

  • Technologia ZEISS Luminance Design™ uwzględnia rozmiar źrenicy w warunkach słabego oświetlenia
  • Powłoka ZEISS DuraVision DriveSafe ogranicza odblaski nawet o 64%
  • W konstrukcji soczewki ZEISS DriveSafe, strefa do odległości pośredniej jest większa o nawet 43%, aby zapewnić lepszą ostrość podczas przenoszenia wzroku na deskę rozdzielczą i lusterka. Natomiast większa o nawet 14% strefa do dali zapewnia szersze pole widzenia drogi.

1//

Lepsze widzenie w warunkach niedostatecznego oświetlenia oznacza większe bezpieczeństwo i komfort kierowcy

2//

Mniej odblasków spowodowanych nadjeżdżającymi samochodami i lampami ulicznymi podczas jazdy nocą

3//

Lepsza widoczność drogi, deski rozdzielczej oraz lusterka wstecznego i lusterek bocznych

Korzyści dla użytkowników

Jedna para okularów do codziennego użytku i bezpieczniejszej jazdy:
 
  • Lepsze widzenie w warunkach niedostatecznego oświetlenia oznacza większe bezpieczeństwo i komfort kierowcy
  • Mniej odblasków spowodowanych nadjeżdżającymi samochodami i lampami ulicznymi podczas jazdy nocą
  • Lepsza widoczność drogi, deski rozdzielczej oraz lusterka wstecznego i lusterek bocznych

Użytkownicy są bardzo zadowoleni z soczewek ZEISS DriveSafe*

Korzyści

97% podczas jazdy

94% podczas codziennych czynności, np. pracy biurowej

* Wewnętrze badanie użytkowników (pracownicy CZV w Niemczech), zewnętrzne badanie użytkowników (optycy i konsumenci w Hiszpanii)

1// Lepsze widzenie w warunkach niedostatecznego oświetlenia.

Technologia ZEISS Luminance Design™.

Wyzwanie

Źrenica reaguje na natężenie światła, zwłaszcza promieni wpadających bezpośrednio do oka. W ciągu dnia średnica źrenicy jest zwężona, a nocą się rozszerza. W warunkach słabego oświetlenia (tzw. widzenie zmierzchowe), tj. o zmroku, podczas deszczu, dużego zachmurzenia oraz podczas jazdy nocą, średnica źrenicy jest średnio rozszerzona. Postrzeganie przestrzeni i ocena odległości stają się wówczas trudniejsze. Po intensywnych badaniach nad widzeniem zmierzchowym, zidentyfikowano i zweryfikowano w praktyce podwaliny technologii ZEISS Luminance Design™. Mówiąc w skrócie: istnieją trzy rodzaje widzenia: dziennie (fotopowe), nocne (skotopowe) oraz zmierzchowe (mezopowe). W warunkach mezopowych intensywność światła (a co za tym idzie - wielkość źrenicy) zmienia się, co stanowi wyzwanie dla wzroku.

*Więcej informacji w białej księdze ZEISS DriveSafe

Rozwiązanie ZEISS

Firma ZEISS opracowała nową technologię Luminance Design™ Technology (LDT), która uwzględnia różne warunki oświetlenia i rozmiary źrenicy, co pozwoliło opracować konstrukcję soczewki zapewniającą naturalne widzenie w każdej sytuacji. LDT uwzględnia rozmiar źrenicy podczas jazdy w warunkach zmierzchowych i pozwala zoptymalizować pod tym kątem konstrukcję soczewki: rozmiary źrenicy używane w algorytmach optymalizacji wynoszą 5,0 mm w przypadku soczewek jednoogniskowych oraz 4,3 mm w soczewkach progresywnych.

W rezultacie użytkownicy mogą cieszyć się lepszym widzeniem w warunkach niedostatecznego oświetlenia.

Dobre oświetlenie = widzenie fotopowe ze zwężoną źrenicą

Duży zakres głębi ostrości, komfortowe widzenie przestrzeni

Brak światła (ciemność) = widzenie nocne z rozszerzonymi źrenicami

Mała głębia ostrości

Oświetlenie zmierzchowe = widzenie mezopowe ze zmienną średnicą źrenicy

Wyzwanie dla oczu z powodu zmian w głębi ostrości

2// Mniej odblasków nocą.

Powłoka ZEISS DuraVision® DriveSafe.

Wyzwanie

Odblaski oznaczają utrudnienia w widzeniu spowodowane ostrym światłem, na przykład bezpośrednimi promieniami słonecznymi lub sztucznym oświetleniem. Zarówno badania rynku jak i dowody naukowe wykazały, że wrażenie oślepienia jest związane w szczególności z nowoczesnymi reflektorami samochodowymi w technologii LED i Xenon HID. Mocne odblaski mogą stanowić zagrożenie, ponieważ ograniczają widoczność obiektów oraz wrażliwość oka na kontrast. Ponadto odblaski prowadzą do subiektywnego odczucia dyskomfortu i podrażnienia.

Naukowcy ZEISS przeprowadzili eksperymenty dotyczące odblasków. Stanowiły one fundament wewnętrznych badań* dotyczących symulacji różnych powłok. Dowody naukowe wskazują, że niebieskawa część światła widzialnego (zwłaszcza w zakresie 440-470 nm) w reflektorach LED i Xenon H.I.D. (High Intensity Discharge) powoduje efekt oślepienia u kierowców.

*Więcej informacji w białej księdze ZEISS DriveSafe.

Rozwiązanie ZEISS

Powłoka DuraVision® DriveSafe częściowo odbija fale o tej długości, co redukuje odblaski o nawet 64%*** (w porównaniu z wysokiej klasy powłokami antyrefleksyjnymi).

***W porównaniu z powłokami ZEISS z kategorii Premium. W przypadku soczewek z powłoką DuraVision DriveSafe problemy z oślepieniem zgłaszało o 64% mniej kierowców niż w przypadku soczewek ze standardową powłoką antyrefleksyjną o wysokiej klasie przejrzystości.

Bez DuraVision® DriveSafe

Z DuraVision® DriveSafe: redukcja odblasków nawet o 64%***

Mniejsze podrażnienia oka wywołane światłem, takie jak oślepienie i odblaski

Bez DuraVision® DriveSafe

Z DuraVision® DriveSafe: redukcja odblasków nawet o 64%***

3// Lepsza widoczność drogi, deski rozdzielczej oraz lusterka wstecznego i lusterek bocznych.

Konstrukcja soczewek ZEISS DriveSafe

Wyzwanie

Prowadzenie pojazdu wymaga od kierowców dużego skupienia. Zazwyczaj potrzebują szerokiego pola widzenia, aby ocenić sytuację na drodze. Trudności - zwłaszcza dla użytkowników soczewek progresywnych - zaczynają się wówczas, gdy trzeba przenieść wzrok z drogi na deskę rozdzielczą lub lusterka i vice versa. Właśnie w takich sytuacjach ogromne znaczenie odgrywa dynamiczne widzenie.

Podczas badania polegającego na śledzeniu ruchu gałki ocznej we współpracy z FKFS* zidentyfikowaliśmy, jakiego pola widzenia potrzebują kierowcy:

  • Przez 97% czasu kierowca patrzy na drogę.
  • Przez 2% czasu kierowca patrzy na deskę rozdzielczą.
  • Przez 1% czasu kierowca przenosi wzrok między lusterkami.

*FKFS (Instytut Badawczy Inżynierii Samochodowej i Silników Samochodowych w Stuttgarcie) to niezależna fundacja powiązana z Uniwersytetem Stuttgarckim. Założony w 1930 r. instytut FKFS jest jednym z największych i najlepszych instytutów badawczych w dziedzinie inżynierii samochodowej, współpracującym z producentami samochodów i dostawcami. Więcej informacji w białej księdze ZEISS DriveSafe.

 

Rozwiązanie ZEISS

Aby ułatwić użytkownikom soczewek progresywnych szybką zmianę ostrości między drogą, deską rozdzielczą a lusterkami, ZEISS opracował soczewki progresywne DriveSafe ze zoptymalizowanymi segmentami do dali i odległości pośredniej, co pozwala na ograniczenie ruchu głowy w płaszczyźnie poziomej.
 
  • Dynamiczne widzenie umożliwia szybkie uzyskanie ostrego widzenia podczas przenoszenia wzroku z drogi na deskę rozdzielczą i lusterka
  • Segment do bliży stworzony z myślą o codziennej aktywności
 

 

Segment do odległości pośredniej większy o nawet 43%**, aby zapewnić lepszą ostrość podczas przenoszenia wzroku na deskę rozdzielczą i lusterka. Natomiast większy o nawet 14%** segment do dali zapewnia szersze pole widzenia drogi.

**W porównaniu do soczewek progresywnych ZEISS klasy premium

 

Soczewki progresywne i jednoogniskowe ZEISS DriveSafe ułatwiają ocenę sytuacji na drodze; sprawdzają się także na co dzień.

Digital designs

Dostępność produktów

  Przezroczyste
Barwione
PhotoFusion Transitions® Polaryzacyjne

Organiczne 1.74   

 

 

 

 

Organiczne 1.67



Organiczne 1.6 


Organiczne 1.5


Poliwęglanowe 



Trivex

Soczewki polaryzacyjne mogą zakłócać widoczność niektórych ekranów LCD/LED. Należy zatem sprawdzić widoczność niezbędnych urządzeń cyfrowych w soczewkach polaryzacyjnych.

Szczegółowe informacje można znaleźć w katalogu ZEISS.

 

Dopasowana wysokość krzyża centracji
Zalecana i standardowa wysokość krzyża centracji

 

14 – 20 mm

18 mm

Powiązane produkty

ZEISS jest jednym z wiodących producentów soczewek okularowych na świecie. Celem marki jest zapewnianie maksymalnej precyzji i komfortu widzenia. ZEISS projektuje i produkuje soczewki, przyrządy i systemy pomiarowe, a także tworzy koncepcje handlowe i usługi technologiczne, które nieustannie podnoszą poprzeczkę w branży optycznej.

Skontaktuj się z nami, aby nawiązać współpracę

Biuro Obsługi Klienta ZEISS